tisdag 17 april 2012

Hjärtat i halsgropen!

Ikväll hoppade mitt hjärta upp till halsgropen!

Nathalié skulle ut och ge kaninen mat sen skulle hon gå till grannen Tord och sälja majblommor. 
När det gått ett bra tag går jag ut för att se vart hon tog vägen, tog lite väl låg tid tyckte jag.
Kaninen satt i sin bur så gick bort till Tord och där hade hon inte ens varit sa de.
Då for mitt hjärta och mina tankar överallt.
Ropade och ropade men inget svar.
Gick in till Jörgen och tala om att Nattis var borta och att jag tar bilen och letar.
Åkte en bit ner på stora vägen vid oss, ingen Nattis.
Åkte uppöver och runt området, igen Nattis.
Ringde syrran för att kolla om hon var där, ingen Nattis.

Senare kom Tord & hans fru ut, de skulle rasta hunden med en promenad. De skulle hålla utkik de också.
Jag tog bilen än en gång.
En liten bit nedanför oss finns det mycket åkrar, långt ute på en åker såg jag henne!
Där hoppa hjärtat tillbaka.
Tror hon ALDRIG mer kommer att gå iväg på detta viset igen.

Som mamma snurrar tankarna väldigt fort.....

2 kommentarer:

  1. Tankar snurrar VÄLDIGT fort då något sånt händer.
    Ungar och dess ideer..
    Men vart hon vilsen då och rädd också?
    Eftersom hon inte kommer vandra iväg igen?

    SvaraRadera
  2. Hon såg hur rädd jag var :-/

    SvaraRadera