fredag 2 september 2011

Krisallsjukan?

Igår var det både en skitdag och en bra dag.

Vaknade som vanligt vid 7 av klockan.
Hade upp barnen för att få iväg den stora till skolan.

Åt frukost som vanligt & drack mitt morgonkaffe som vanligt.

Vid halv 9 började jag få sån yrsel, lika som jag haft förr men denna gång kändes den ännu värre.
Linda skulle komma upp efter 9 när hon vart på MVC för att dricka kaffe med mig och passa barn så jag fick duscha.

Sa inget till henne om yrsel innan, tänkte det skulle ge sig efter en skön dusch, men icke!
Tyvärr fick jag skicka hem henne så jag kunde lägga barn så jag kunde vila lite och hoppas på att det skulle släppa då.
Har alltid blivit bättre om jag lagt mig lite men denna gång vart det bara värre.
När jag la mig snurrade allt precis som när man kommer hem och är full och sängen vill inte vara still och man mår illa utav det.

När jag lagt mig några sekunder kände jag hur illa jag mådde, upp och fick ur mig lite på det otrevliga hållet.
Försökte lägga mig igen, skickade iväg ett sms till Jörgen att han fick lov att komma hem för hur skulle jag klara av att ha barnen när jag mådde som jag gjorde.

Gick upp och gick ut och gick utanför lägenheten för att få i mig luft och ringde svärmor för att se om hon kunde komma så läge. Jag var hemskt orolig att jag skulle tuppa av eller om barnen hade vaknat hade inte jag pallat med dem tills J kom hem.

Vi pratade ett bra tag och sedan ringde jag sjukvårdsupplysningen för att få råd.
Hon bad mig lägga mig och vrida på huvudet och direkt fick jag sätta mig upp för det snurrade ännu värre.
 Hon trodde jag hade Kristallsjukan, är kristaller som lossnar i örat och för att få dem på plats igen ska man vända på huvudet åt sidorna fort för att få dem på plats igen. Det är inte det lättaste när man mår illa utav yrseln redan.
Försökte men det var bara att besöka toan igen.

Svärmor kom och jag satte mig i soffan, kunde ju inte ligga ner. Försökte blunda sittandes men det gick inte heller :(

Klockan kvart i två skulle vi vara nere på banken för att göra klart husköpet och jag ville ju så klart bli bra tills dess, som jag längtat efter detta!
 Så jag bestämde mig för att gå upp och lägga mig med en hink bredvid och ruska på huvudet allt vad jag kunde så fick jag väl spy. Ville ju att det skulle bli bättre och det var enda utvägen.
 Jag spydde inget!

Somna till en sväng och mådde lite bättre när jag vaknade.
Försökte äta lite så jag visste om jag skulle klara av att åka ner på bank.

Kom ialla fall iväg, hade lite svårt att läsa i papperen så det fick J göra.
Lättade mer och mer under dagen och på kvällen kände jag mig helt frisk förutom mör efter det hela.

De som drabbas av Kristallsjuka är oftast kvinnor och brukar börja vid 40-års åldern. Mmmm jag som bara är 25 ;)

Så min dag igår var inge bra med tanke på hur jag mådde.
MEN, det braiga är att vi idag är HUSÄGARE :D

1 kommentar:

  1. Men fy va jobbigt det lät och inte direkt lockande att skaka på huvudet om man är yr och oxå spyr. Hoppas det är borta nu och ÄNTLIGEN HUSÄGARE :) Kram kram (och tack för fina ord på bloggen min <3 )

    SvaraRadera