söndag 17 juli 2011

Jag vill också :(

Är så avundsjuk på min mor med familj & mina systrar med bihang.

De är just nu i Åre för att övernatta och sedan i morgon bitti fortsätta bilresan till Norge för att fiska i havet.
Jag vill ju också vara med!

Det är så roligt att fiska i havet, slänger ner en rev med 4-6 krokar och vips så sitter det fisk i varje krok (om man hittar på stimmen). Är så härligt att sitta i båten och dra upp dessa fiskar och man blir lika överraskad varje gång om hur många det är och om det är något annat än sej som fastnat på kroken.


Kommer ihåg ett år när min morfar var med, då kom han tillbaka från en fisketur på havet med en sej som var nästan lika stor som Samuel. Han kan ha vart en 4-5 år eller nå sånt. Gick tyvärr inte att äta den, hade smakat konstigt.
Men ändå vilken känsla det är att få dra upp såna fiskar.

Jag vill, Jag vill!!!
 

Får bli ett annat år när jag kan åka, om si så där en 5 år kanske :/

Kram

1 kommentar:

  1. Äh, Jörgen får väl passa ungarna nästa år när du drar iväg. Klart du ska till Norge och fiska när alla andra är det :)
    Och det är ingen som köpt nån kamera till mig heller, jag fick allt köpa den själv... :(

    SvaraRadera