torsdag 21 oktober 2010

Jo då

Förkylning sitter i.
Jag är snorig och hostig.
Nikki är snorig och hostig.
Ozzy är snorig.

Har fått hem min lilla Ozzy nu, kom hem igår.
Men han är så dryg, kräver all uppmärksamhet han kan få.
Varför kan inte han vara som Nikki som kan sitta eller ligga själv en längre stund?!

I alla fall igår eftermiddag/kväll så bröt Ozzy ihop totalt, skrek, grina och var allmänt uppjagad. Åt vid halv fyra så vid sju försökte jag stoppa i han mera mat men det var totalt omöjligt.
Klockan halv åtta gav jag upp och la han i sin säng. Där somnade han och sov och sov och sov ända tills klockan halv två i natt.
Sedan somnade han om, sov till strax efter fyra. Fick lite mera mat och somnade om igen för att sedan vakna strax efter sex.
Satt framför tv:n en stund sen la jag honom bredvid mig i soffan och vi somnade om och vaknade strax före sju av att Samuel kom.

Nikki tror jag har ätit två gånger i natt, så svårt komma ihåg när man är i dvala när man vaknar hela tiden på nätterna men han sov ända till strax efter sju nångång.

Hoppas förkylning går över snart, så jobbigt att se de små vara dåliga med. Men som tur är är de också glada emellanåt :)

Nu sover de i sina vagnar, men vet hur det är. 20 minuter sen är det full rulle igen.
Funderar om jag ska orka packa ihop och klä på och fara över till mamma. Men det är ju såååå drygt!

Ja ja, vi får väl a se hur jag gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar