måndag 14 februari 2011

Sjukstugan

Igår när Nattis kom hem från farmor klaga hon på ont i magen.
Brukar hon ofta göra för att slippa gå till skolan så jag tog det med en klackspark.
Hon satte sig för att äta men smaka inte ens.
Sa till henne att gå och lägga sig i stället och 10 minuter senare sov hon.

Hade precis gått och lagt mig vid halv tio så ropade hon efter mig men Jörgen gick dit istället.
Då spydde hon, hon ljög inte denna gång om magvärken :0

Sen la hon och jag mig på soffan så hon skulle slippa vara själv.
Efter 40 minuter kom det ännu mer upp.

Sen har det inte vart nå mer för hennes del.

Ozzys avföring är som vatten, så han är nog inte helt okej men han äter i alla fall och dricker.

Ringde mor för att säga till att Samuel inte skulle komma hit på morgonen så han vart smittad också.
Han hade visst också klagat på ont i magen.
Inte ens en halvtimme efter jag pratat med mamma ringde hon upp och då hade även han spytt.
Även han har spytt 2 ggr bara :0

Nu är svärmor också dålig, fast åt henne kommer det andra hållet men inte så farligt.

Vi har fått en mildare form av magsjuka, tur e det för inge roligt att spy.

Tror jag själv haft det också för jag hade ont i magen torsdag/fredag och hade kass avföring så hoppas det inte blir något mer nu!


Friska vill vi bli så det går att umgås igen med folk, inte för att vi gör det särskilt ofta men jag känner mig mer instängd nu än när jag vet jag kan åka iväg eller ta emot folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar