måndag 1 november 2010

Dagen idag

Hade en rejäl sovmorgon då jag och Nikki vaknade vid halv nio, låg & drog oss till nio då min bror Samuel kom och ville vara med och gosa lite :)
Har inte ens hört att han dykt upp på morgonkvisten.
Nathalié var tydligen vaken när han kom har jag inte heller reagerat på.
Skönt när man får sova lite längre än vanligt.

På förmiddagen kom LInda med Ozzy.
Han hade haft det bra som vanligt hemma hos min underbara LInda :D
Sovit som han brukar göra hemma, haft det mysigt och varit glad mest hela tiden.

Sen har det gått nästan i ett här hemma.
Ozzy fick mat vid halv ett sen sov han middag och denna gång inte bara 20 minuter som det brukar utan han sov ända till halv fyra ca.

Nikki hade lite kortare sömn men sov en rejäl omgång han med :)

Lagat mat så klart har jag med, i brist på fantasi vart det lika som i fredags. 
Kyckling i ugn med grädd/chilisås men denna gång klyftpotatis hade potatisgratäng i fredags. Lika gott denna gång.

Har hunnit med att tvätta 2 maskiner med tvätt på dan, hade glömt bort som vanligt att jag hade tvättstugan, tur jag har en granne som påminner mig nästan varje gång :0

Har idag även kokat potatis som jag mosade med olja som jag gav Ozzy & Nikki. Ozzy var nog för hungrig för att äta, fick inte i honom mycket.
Nikki åt lite mer och han såg ut att gilla det :)
Gröt går inte i honom så mycket men det är bara att prova vidare.
De är inte 4 månader förrän på söndag men shit the same, testa lite innan går ju ändå.

Syster Hillevi var hit så jag slängde i hårfärg i hennes hår sen åkte hon hem för att skölja ur det. Hoppas det vart bra och att hon vart nöjd. Har inte hört nå från henne.

Nu sover alla utom jag och Nattis (om hon inte somnat till filmen då som hon tittar på). Var lite jobbigt att få Ozzy att somna men han gjorde det till slut som tur var.
Nikki låg i vagnen ett bra tag innan han kom till ro, men han gnällde inget innan i alla fall.
Måste skaffa mig en till säng nu så Nikki får vänja sig vid det.
Varje kväll så gott som får han somna i vagnen sen tar jag med honom upp när jag lägger mig. Han ligger mellan mig och Jörgen varje natt (ett bra p-piller när jag inte har något annat :O )

Nu sitter jag här i mörkret och njuter av tystnaden som är.
Kollar runt lite på nätet och gör ett långt inlägg som det verkar.... :D

Längtar till helgen då jag äntligen får träffa min bortflygne syster igen. Var längesen nu.
 
Emma: Din cykel står kvar här än sen du var här sist!

Det var väl allt för denna gång!

1 kommentar:

  1. Okej, ska flytta cykeln ;)
    Längtar också! ska åka till dig direkt i övermorgon!!

    SvaraRadera