tisdag 16 november 2010

Spöken?

Igår träffade jag på mina grannar.
J var uppskrämd då hon hade sett något där inne.
Vi pratade lite och I skrattade åt det hela, hon var inge uppskärrad.
Jag vart lite nervös, vill inte vara med om något sådant, speciellt inte när jag är ensam hemma.

I natt vet jag inte om jag drömde eller inte men jag vaknade av att det lät som Nattis grinade och skrek. Låg och lyssnade ett tag om hon var uppe hörde henne inte men jag hörde någon som var i en garderob (vet inte om det var i min klädskrubb eller Nattis garderob). I alla fall var den något eller någon som stod och drog i galgarna.
Lyssnade ett tag och efter en stund gick jag upp för att kolla om det var Nattis som var uppe och satt sig i garderoben men hon låg och sov så gott i sin säng.


Hemskt äckligt var det.
Inte i natt samma TACK!
Jag är ensam med mina barn då!

7 kommentarer:

  1. Oj... Nu blev jag lite nyfiken!? :( Var i Orsa bor ni? (vet att jag sett er ofta då jag bodde på Kuruld!?) Jag hoppas såklart att ni inte får nåt mer besök!!

    SvaraRadera
  2. Ja där ser du, det kan hända dig också. :P

    SvaraRadera
  3. Eli, min sista lägenhet... Jag ska berätta för dig en annan gång.

    SvaraRadera
  4. Jag kan bara skriva att det kändes ofta obehagligt på Kuruldvägen 38 :(
    Senare, när vi flyttat därifrån fick vi höra av grannar som känt folk som bott där tidigare också upplevt något konstigt där...
    Jag va sällan riktigt rädd, men ofta illa till mods.
    Hoppas allt är lugnt hemma hos dej!!!

    SvaraRadera
  5. som jag alltid säger, hade jag varit hemma i Orsa hade jag kommit hem till dig och sällskapat. så behöver du inte vara så rädd för spöken i garderoben :) <3

    SvaraRadera
  6. Eli, när jag bodde i fyran så hände det saker. Men inget jag blev rädd över. Det kändes tryggt. Så tryggt att vissa saker tänker jag inte ens på att dom hände liksom. Jag var aldrig någonsin rädd där uppe, inte en enda gång. Och det är helt sant.

    SvaraRadera