lördag 1 januari 2011

Mitt 2010

Mitt år 2010 såg på ett ungefär ut så här:

Började året med att vara lite ledig.
Den 4:e januari fyllde Nathalié 7 år.
Januari gick, svärmor, LInda och Jörgen fyllde år.


Kom in i februari och det hände inte så mycket vad jag minns men på slutet på månaden den 23:e så åkte jag från jobbet för att gå på ultraljud för att titta till den lilla i magen.
Väl där när de tittade in så visade sig det att det var inte en bebis i magen utan två :0
Åkte där ifrån chockade både jag och Jörgen.
For hem och pratade en hel del och berättade för våra närmaste vad vi sett.
Fick till slut åka tillbaka till jobbet där de saknade mig och ringt flera gånger men jag hade låtit telefon ligga kvar i bilen och inte svarat.
Kom ihåg att det första jag gjorde var att gå ner till kassan där LInda och Malin var. 
Visade ul-bilderna för LInda och hon skrek rakt ut bland alla kunder "Det är två, tvilling 1 och tvilling 2".
Kommer aldrig att glömma Malin som börja grina och fick lov lämna kassan och alla kunder, LInda var inte lika känslig och tog över.
Sen satt jag i fikarummet fortfarande i stor chock, försökte få i mig lite mat och berätta för fler om min situation.

Kommer aldrig någonsin att kunna glömma denna dag.



Sen fortsatte februari som snart var slut, min far fyllde även år denna månad.


Kom in i mars och den 10:e vart jag 25 % sjukskriven då graviditeten gick väldigt fort fram och jag vart tyngre väldigt fort och fick krämpor.
Den 18:e var jag på ul igen, var dit var fjärde vecka fram till födseln.
Vid det ul så vart jag ½ tids sjukskriven.
Månaden gick, några fyllde år bl.a mitt kusinbarn vart 1 år, Kendra :)

April:
Ul igen den 15:e och då fick jag gå hem på heltid.
Var då nästan så stor som om det skulle vart en i magen.


Kom in i maj och den månaden började med att min lillebror fyllde 10 år.
Den 8:e var jag ner till Säter för att hälsa på och mysa bebis, Alvin :)
Min syster Emma fyllde 20 år som även hunnit med att flytta till Stockholm.

Juni var varmt, jag tjock som jag vet inte vad. Väldigt dryg månad var det.
Började gå i föräldragrupp.
Sålde min kära Toyota till min morfar och jag köpte mig en Ford :(
22:a var jag på sista ul då de beslutade att jag skulle genomgå kejsarsnitt.
Fick reda på dagen efter att det skulle ske den 7:e juli, 2 veckor innan beräknad ankomst.


Tjopp så var vi inne i juli och mamma fyllde år.
Den 6:e begav sig jag och Jörgen till Falun för att bli tre barns föräldrar.
7:e kom mina gosepojkar ut till mig och sen dess har livet vart ett enda kaos av glädje och jobb :0
Jag fyllde år men har inte en susning hur den firades.
Mormor fyllde år och vi hade fest för henne och morfar som tillsammans under året fyllt 160 år.
Det firades hemma hos mor med släktingar.


Augusti gick och det var inge mer än matning och blöjbyte.


September kom och det fortsatte lika.
Hade min första fylla på väldigt länge då Barbro på jobbet fyllde 40 år.
Men den 20:e började Jörgen jobba igen efter lång pappaledighet och jag fick vara själv hemma med mina knoddar.


Oktober kom och jag tror det var då jag var ner till Säter med tvillingarna.
Hände inte så mycket mer.
Jo Nikki & Ozzy vart ännu större :)


November tog jag och LInda bilen en helg till Göteborg och shopping på Ullared.
Vart en hel del inköpt må ni tro, så gott som alla julklapparna vart klara :)

Klev in i sista månaden för året, december.
Började nya året lite försiktigt med kalasande för syster, sen vart det ett till kalas för henne & ett för min mors gubbe Bengt.
Vart en hel del festande.... :0
18:e vart det julbord (det andra, hade hunnit med ett lugnt med jobbet innan). Uppe på slipstenen med Jörgens jobb sedan drog vi vidare till Monsters of Hansjö. Himla roligt och väldigt berusad.


Julen kom med stora steg, först på julafton hemma här med Jörgens familj sedan juldagen hos min mamma med min familj.
Kvällen hamna vi på Hotellet och det vart fullt där med :0

Men roligt hade vi, dansade loss en hel del :D


Vart en lugn vecka tills igår då det vart god mat, kortspel, tv-tittande tillsammans med syster, hennes pojkvän, Lennart (Hillevis pappa), Nikki & Nattis.


Nu är det nytt år och jag hoppas det blir ännu bättre än det som varit.




Det nya årets inleds med seghet, Nathalié fyller 8 år på tisdag :)
Mina andra små ska bli 1 år detta år :)
Jag ska bli ännu ett år äldre :(


Mycket att se fram emot blir det i alla fall :)
Lääääängtar!!!!



Kram på er & ett Gott Nytt År till Er alla från "lilla" mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar