söndag 12 september 2010

Klädesbutik eller?

Igår åkte jag in till Mora för att handla vantar till Nikki & Ozzy.
Var in på Kapphal, det är ju en klädesbutik.... :/
Tro inte att de hade vantar till barnen, inte ens en vintermössa det fanns till små barn.

Så jag kom ut därifrån med nada.

Vi tog en promenad bort till Ica Maxi i stället och kollade där efter vantar till dem.
De hade det :)
Hallå! Liksom...
Man ska väl köpa sånt i en klädesbutik och inte i en matvaruaffär!!!!

Tur i alla fall att de hade för jag orkar inte ta mig in till centrum i Mora med 2 små barn. Då vill jag helst åka själv, det kan hända det ska matas och bytas blöja och liksom ORKA!!!

Kom hem med varsitt par vantar, tossor till fötterna i samma stuk, vantar till Nathalié (köpte 5 par fingervanatar i svart så då gör det inget om hon slarvar bort en vante), ett par tummvantar till mig och spelkupong på hästar som jag inte vann på.... synd :(

Hade velat bli miljonär så jag kan köpa ett hus, får inte plats här känns det som nu. Det bli bara stökigt hela tiden för att det är så trångt, behöver lite mera utrymme.
Men just nu känns det som vi aldrig kommer här ifrån. Husen kostar ju en hel del idag och nå renoveringsobjekt ska vi inte ha då Jörgen har tummen mitt in handen så blir inget sånt gjort...

Jo just ja!
Kollade på badkar åt småttingarna, fanns mycket att välja och vraka på, tom så de kunde halv ligga i ett badkar med hjälp... Gud såna saker det finns idag.

Får fundera lite på vad jag ska köpa för något...

Och idag får jag besök av 2 stycken från mitt jobb som ska komma äntligen att gratta mig för bebisarna.
Inte en dag för sent!

Men jag tycker det är lite dåligt faktiskt att det inte är fler som kommer...
Så var det när Veronica fick barn med, de enda som gratta henne var jag och Linda (eller som var dit med presenten), nu är det de som kommer till mig :)
Det ska bli himla trevligt med lite främmande i vardagen, inte bara sitta här och glo, mata och söva bebisar, tvätta...

Det är det typ jag gör på dagarna känns det som... Men det ska väl bli bättre med tiden :) Hopps vi :p

Kram på er alla!

4 kommentarer:

  1. Jag har Evelin hemma den här helgen och vill umgås med henne då, hon är ju inte hemma så ofta. Jag har dåligt samvete att jag inte varit upp men Lovisa fick ju sin körtelfeber och sen blev även jag snuvig. Det sitter i än, i fredags funderade jag även att gå hem från jobbet tom. I början ville jag inte komma med tanke på att dom var så små och så. Jag själv gillade att en massa människor kom när mina var nya. Man satt där med mjölken som rann och man luktade illa och tanken på att en massa folk skulle komma var inte det man längtade efter. Därför kom jag inte i början. Men Lovisa och jag ska komma upp, hon tjatar, bara våra förkylningar är borta helt så kommer vi :)

    SvaraRadera
  2. Och vi har ju faktiskt samlat allihopa, alla är ju med, precis som vi var till Vera. Nu kom jag på, jag tror jag hade semester när ni var till Vera och grattade. För hon fick ju pengarna som jag hade lämnat till MalinM's 20års dag. Malin fick ju inget alls fick jag reda på när jag kom tillbaka från semestern.

    SvaraRadera
  3. Men samlande vi till Vera så sent föresten? Var det när hon fyllde 30 som jag hade semester? Fast Malins pengar gick väl till Agnes? Äh, jag vet inte alls nu. Helt förvirrade. Malins pengar gick iallafall till nåt med Vera. :)

    SvaraRadera
  4. Jo, det har du rätt i, nog lockas många på vårat jobb om det är party. Men jag tycker ju faktiskt att om man har tänkt att åka en speciell dag till någon och gratta så går det ju att skrivas på tavlan. För hur många har blivit tillfrågade att följa egentligen? Det mycket man ska veta på vårat jobb utan att någon säger nåt. Väldigt lätt att känna sig utanför tycker jag.

    SvaraRadera