onsdag 8 september 2010

Mitt nya liv eller?

Min barnmorska tala om för mig att vill jag gå ner alla kilon jag gått upp under graviditeten så ska det göras inom 1 år annars stannar det kvar oftast.
Hon börja prata träning med mig, ha ha ha. 
Jag och träna går liksom inte ihop :o

Så idag tog jag det stora steget och gick ut för en rask promenad på kvällskvisten alldeles för mig själv.

Var faktiskt himla skönt att traska i rask takt och lyssna på musik.
Fast sällskap hade ju inte varit helt fel.

Men efter nästa vecka får jag förhoppningsvis sällskap när jag ska ut och gå då min kära granne även vill gå av sig några kilon.

Så dagen slutade med 4,5 km promenad, inte illa för att vara mig.

Fast häromdagen följde jag med Jörgen som går lite för snabbt för mig och då gick vi 8,5 km.
Ska ställa mig på vågen i morgon bitti för att kolla vikten sen ska jag väga mig igen om en vecka (om jag fortsätter med promenaderna) och se om jag går ner något.....

1 kommentar:

  1. När jag var hos Joel i Göteborg tror jag att vi gick en mil på en dag. Han hade någon stegräknare i mobilen tror jag. och jag var faktiskt inte ens trött. Då undrar jag hur mycket jag går när jag jobbar, eftersom jag oftast får ont i fötterna av det :/ Men det kanske beror på att jag inte får vila. Aja, jag vet inte. Men kul i alla fall att du ska försöka träna lite smått, eller promenera i alla fall då ^^

    SvaraRadera