måndag 6 december 2010

Cirkusskolan

Igår var jag med Nathalié på avslutning för cirkusskolan.
Vi föräldrar skulle också vara med på de olika sakerna de tränat på under hösten.

Vi började först med en kullek som hette Korv med bröd.
Vart helt slut av uppvärmningen :0

Men vi jobbade vidare :)

Anna (cirkusfröken) delade in oss i grupper om tre och hade olika stationer.
Våran grupp började med att rocka rockring.
Oj vad förvånad jag vart då Nattis lärt sig det, jag lyckades inte :0


Sedan hoppade vi vidare till att "snurra tallrik".
Jag lyckades faktiskt :)
Kände mig riktigt stolt över mig själv :D

Efter det vart det jonglera med bollar, tunna "dukar", käglor.
Jag fick till nån gång med bollarna (3 st) :) Prövade inte de andra.

Sedan hade vi stretching ganska länge höll vi på med det.
Jobbigt som bara den, märks att jag inte är van vid sådana saker.

Medan vi höll på med det så fixa Anna till nya stationer.


Min grupp fick börja med att göra fina saker med nå långa rengbågsfärgade band, var inte det lättaste.


Sen vart det äntligen dags för min fasa (bryta benen).
Nej då, jag prövade faktiskt på att cykla enhjuling. 
Gud så svårt det var, gick typ 2 varv med däcken sen gick det åt pipsvängen (höll i mig så klart i en ribba).
Nattis cykla fram och tillbaka flera gånger utan att ramla av.


STOLT MAMMA :)

Sista stationen vart det trapets och nåt tyg hon hängt upp för att klättra i.
Jag avstod denna gång att göra något :0
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar