tisdag 7 december 2010

Först nå tråkigt och irriterande!

För några månader sedan flyttade OLW tillverkningen av ostbågar till en fabrik som inte hanterar jordnötter.

Var jätte glad då jag inte tål nötter.

Så har ätit det från och till sen dess.

Nyss satte jag mig framför tv:n och tänkte njuta av tystnaden här hemma och äta ostbågar och dricka julmust.

Äter några stycken och av en tillfällighet så läser jag på baksidan av påsen,
"KAN INNEHÅLLA SPÅR AV JORDNÖTTER"

Vart skiträdd och stoppa i mig allergi medicin, kände inget och känner inget nu heller så var ingen fara som tur var.

Var in och läste på OLW´s hemsida och där står det inget om att de ska innehålla spår av jordnötter.

Nu har jag mailat till dem och frågat vad som händer och berättat hur det ligger till.

Hoppas det bara var en gammal påse som de lyckats få med i produktionen så jag kan fortsätta äta dem! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar